PIKNIKI


Nad organizacją i przebiegiem pikniku będą czuwać instruktorzy Jura Extreme Sport którzy zajmują się organizacją zajęć integracyjnych od 2003 roku podczas wielu imprez integracyjnych, kursów linowych, rajdów, pikników firmowych, obozów wspinaczkowych i innych imprez sportowo - integracyjnych dla dzieci, młodzieży I dorosłych.

 

 

 

PRZYKŁADOWY HARMONOGRAM PIKNIKU 

14.00 Rozpoczęcie - grill
14.20 zapisy drużyn 5 osobowych
15.00 start konkurencji sportowych
biegi w workach, narty, skrzynki, pajęczynka, wieża ze skrzynek, przeciąganie liny, Slackline, Gra terenowa z użyciem GPS.
15.00-18.00- dzieci które nie biorą udziału w zawodach mogą korzystać z dmuchanej zjeżdżalni, dmuchanej ścianki wspinaczkowej i z konkurenci sportowych w czasie kiedy będą wolne stanowiska.
18.00 zakończenie konkurencji
Nagroda
18.20-19.00 wspinaczka skałkowa dla pierwszych 3 drużyn + 5 wejściówek do Parku Linowego Jura dla wygranej drużyny

 

Zasady konkurencji

Narty Małysza – sztafeta piątek narciarskich na wyznaczonym dystansie, dystans pokonywany jest 2 razy, zmiana zawodników następuje, kiedy narty zetkną się z linią kończącą odcinek. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza przekroczy linię mety całą długością nart.

 

Wyścigi ziemniaczane w worach – sztafeta w workach na wyznaczonym dystansie, dystans pokonywany jest 5 razy, każdy odcinek pokonuje inny zawodnik, zmiana zawodników następuje, po przekroczeniu linii kończącej odcinek. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza przekroczy linię mety.

 

Wyścigi gąsienicowe na skrzyniach – sztafeta polegająca na pokonaniu wyznaczonego dystansu przez 5 zawodników tam i z powrotem na skrzyniach. Zawodnicy nie mogą w trakcie konkurencji na wyznaczonym odcinku dotknąć ziemi, jeśli jednak któremukolwiek zawodnikowi to się zdarzy zespół wraca ze skrzyniami na linię startu (pierwsza zmiana) lub linię zmiany (druga zmiana) i wznawia rywalizację. Wygrywa zespół, który jako pierwszy pokona prawidłowo wyznaczoną trasę.

 

Przeciąganie liny - Biorą udział dwie drużyny . Każda drużyna trzymając linę przeciągają ją tak aby przeciągnąć przeciwników przez wyznaczony środek.
Wygrywa drużyna która przeciągnie linę do siebie razem z przeciwnikami.

 

Slackline – konkurencja wynaleziona w latach ’80 przez amerykańskich wspinaczy. Polega na chodzeniu po taśmie napiętej między drzewami. Wymaga sprawności i koordynacji.

 

Pajęczyna – jest to konkurencja wymagająca zaangażowania i współpracy w grupie. Polega na transporcie uczestników przez oczka sznurowej pajęczyny. Zwycięża drużyna, która przetransportuje przez sieć największą liczbę uczestników.

 

Wieża ze skrzynek - Konkurencja wymagająca od uczestników sprytu, zwinności, idealnego wyczucia równowagi i sprawnej pracy zespołowej!
Na specjalnie przygotowanym stanowisku na drużynę czeka stos skrzynek po napojach oraz obsługa z zestawem uprzęży, kasków i systemem asekuracyjnym. Zadanie? Wspólnymi siłami, drużyna musi jak najszybciej podawać skrzynki zawodnikowi, który wspinając się na kolejne poziomy układa coraz wyższą wieżę! Konkurencja oceniania ze względu na wysokość ułożonej wieży.

 

Gra terenowa u użyciem GPS - polegająca na poszukiwaniu ukrytych haseł za pomocą odbiornika GPS. Każda drużyna dostaję kartę startową i odbiornik GPS przez max 20 min szuka ukrytych haseł. Wygrywa ta drużyna która w jak najkrótszym czasie zdobędzie więcej haseł.